- Problemformulering:
- Det overordnede spørgsmål, i ønsker at besvare ud fra teksterne
- Problemstillinger:
- Spørgsmål, der skal underbygge besvarelsen af problemformuleringen
- Skal afspejle de taksonomiske niveauer
- Besvarelse
- Overskrifter i besvarelsen afspejler problemstilliner (brug gerne problemstillingerne direkte som overskrifter)
- Afsluttende konklusion der besvarer det overordnede problemformulering med brug af konklusionerne til de enkelte problemstillinger
- Litteraturliste
- HUSK!:
- Kilder:
- Tekster:
- Kildekritik på fremstillingstekster
- Påvis at der er tendens i teksterne
- Primærkilder: først overleverede udgave af teksten
- 2. Håndskilde: til belysning af årsagerne til den franske revolution
- (1. håndskilder: til belysning af den tid den er skrevet i)
- Dokumentér jeres udsagn med materialet
- Brug alle tekster
- Gør opmærksom på forskelle og ligheder i materialet
- Billeder:
- Brug billedtekst og brug billedet i analysen
- Også tendens i billeder
- Historie skabt eller historieskabende?
- Måder at arbejde med den franske revolution:
- Liberalistisk
- Oplysningstanker
- Borgerlige liberale rettigheder og friheder
- Etablering af et nyt fællesskab (Anderson)
- Styreformer
- Osv.
- Marxistisk
- Sans culotterne
- Mangler i revolutionens resultater
- Osv.
- Vores forløb: Liberalt:
- Oplysningstænkere og det gode samfund
Sidevisninger i alt
torsdag den 6. december 2012
Feedback på "afleveringer"
Etiketter:
Ann
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar